Ο Σύλλογος Γονέων του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Καλαμάτας, ο Σύλλογος Γονέων του Ειδικού Σχολείου Καλαμάτας και η Ένωση Γονέων Καλαμάτας με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό προβάλλει το αίτημα για την ισότιμη ένταξη των παιδιών με αναπηρίες και αυτισμό στο κοινωνικό σύνολο, υπογραμμίζοντας τα προβλήματα, τις ελλείψεις και τα κενά που υπάρχουν στο τομέα της εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής. Με κοινή τους ανακοίνωση παρουσιάζουν τα αιτήματά τους και υπογραμμίζουν ότι «τα παιδιά μας με Αναπηρία έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση όπως κάθε παιδί»…
“Η 2η Απριλίου έχει οριστεί από τον ΟΗΕ ως Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό για να μας υπενθυμίζει ότι τα άτομα στο φάσμα του Αυτισμού δεν πρέπει να αποκλείονται από το κοινωνικό γίγνεσθαι. Η πλήρης ισοτιμία των Ατόμων με Αυτισμό και η ένταξη τους στο κοινωνικό σύνολο είναι συλλογική και πολιτειακή ευθύνη.
Δυστυχώς η πραγματικότητα είναι αμείλικτη.
Οι μαθητές με Αναπηρία (ΑμεΑ) – αναμεσά τους και οι μαθητές με αυτισμό- καθώς και οι οικογένειές τους βιώνουν την περιθωριοποίηση και την υποτίμηση από την πολιτεία, καθώς ακόμα και σήμερα υπάρχουν σχολεία υποστελεχωμένα και κτίρια ακατάλληλα. Οδηγούμενοι από τα κοινά μας προβλήματα αλλά και τα κοινά μας όνειρα, οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων Ειδικών Σχολείων του Δήμου Καλαμάτας και η Ένωση Γονέων Καλαμάτας συνεχίζουμε τις δράσεις μας για την ανάδειξη των προβλημάτων της ειδικής αγωγής, αλλά και των προβλημάτων καθημερινότητας που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με αναπηρία και οι οικογένειες τους.
Στις αρχές Δεκέμβρη με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Άτομα με Αναπηρία πραγματοποιήσαμε κοινή συνέντευξη τύπου περιγράφοντας τα βασικά προβλήματα που αφορούν το Δήμο μας, με κυρίαρχο την έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού και τα ακατάλληλα κτίρια. Τέσσερις μήνες μετά η κατάσταση είναι περίπου η ίδια.
Όμως αυτός ο Σεπτέμβρης ας μην είναι ο ίδιος..
‘Όλοι, όσοι/όσες πιστεύετε πως τα παιδιά με αυτισμό ή με οποιαδήποτε μορφή αναπηρίας έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση, με πλήρες ωρολόγιο πρόγραμμα, με μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων, σε σύγχρονα και κατάλληλα κτίρια ελάτε μαζί τις στην διαμαρτυρία που θα πραγματοποιήσουμε την Παρασκευή 12 Απριλίου 2024 στις Διευθύνσεις εκπαίδευσης.
ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.
ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΙΝΕΙ ΣΠΙΤΙ
ΣΧΟΛΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΜΕΑ
Παράλληλα, την ίδια μέρα, Παρασκευή 12 Απριλίου 2024, συμμετέχουμε στις δράσεις που διοργανώνονται από το Σύλλογο Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό Μεσσηνίας, στην Πλατεία 23ης Μαρτίου, με σκοπό την ενημέρωση για τις Διαταραχές του Αυτιστικού Φάσματος, την καλλιέργεια σεβασμού και αποδοχής στη διαφορετικότητα του άλλου, την ανάδειξη διαχρονικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αυτισμό και άλλες νοητικές αναπηρίες στην τυπική εκπαίδευση και τη δια βίου υποστήριξη σε όλους τους τομείς της ζωής τους (εκπαίδευση, απασχόληση, διαμονή).
Αγκαλιάζουμε όλες τις πρωτοβουλίες που έχουν στόχο την πλήρη και ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών με αναπηρία και ειδικότερα των μαθητών με αυτισμό στην εκπαίδευση.
Τα παιδιά μας με Αναπηρία έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση όπως κάθε παιδί, για το λόγο αυτό, όπως είχαμε ανακοινώσει και στη συνέντευξη τύπου στις 5 Δεκεμβρίου 2023, ζητάμε τα απολύτως αναγκαία για την στοιχειωδώς ισότιμη αντιμετώπιση των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες:
- Πρώιμη παρέμβαση σε δημόσιες και δωρεάν δομές από τη βρεφική ηλικία, με όλο το αναγκαίο επιστημονικό δυναμικό. Δημιουργία παιδικού σταθμού για ΑμεΑ στο δήμο μας με ειδικούς παιδαγωγούς και ψυχολόγους….. όπως δικαιούται κάθε παιδί.
- Λειτουργία των ειδικών σχολείων σε Α’ θμια και Β’ θμια με μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων σε σύγχρονα, ασφαλή, προσβάσιμα και κατάλληλα για τις ανάγκες τους κτίρια. Επίσης ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα Ειδικού Νηπιαγωγείου και Ειδικών Δημοτικών να ορίζεται από τρεις έως πέντε το μέγιστο και όχι μέχρι επτά όπως προβλέπεται από το σχολικό έτος 2022-2023 (η σχετική εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ να ανακληθεί).
- Ίδρυση και λειτουργία τμημάτων ένταξης σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση από μόνιμο ειδικό επιστημονικό προσωπικό και κάλυψη όλων των κενών σε παράλληλη στήριξη, για όσους μαθητές το έχουν ανάγκη.
- Δημιουργία κέντρου διημέρευσης στο Δήμο μας με σκοπό της παροχή υπηρεσιών ημερήσιας φροντίδας, εκπαίδευσης, δημιουργικής απασχόλησης και παραμονής σε 50 άτομα ΑμεΑ όπως έχει δεσμευτεί κατ’ επανάληψη η δημοτική αρχή.
- Την άμεση ένταξη σε πρόγραμμα και στην συνέχεια την κατασκευή των σχολικών κτιρίων του Ειδικού Δημοτικού και του Ειδικού Γυμνασίου Λυκείου.
- Δημιουργία «προσβάσιμης αλυσίδας», δηλαδή αλυσιδωτή προσβάσιμη μετακίνηση στον χώρο, χωρίς ασυνέχειες και εμπόδια προς όλα και σε όλα τα δημόσια/ δημοτικά κτίρια και φυσικά στα σχολεία, με όλες τις τεχνικές προδιαγραφές για τα κτίρια και για τους υπαίθριους χώρους.
Μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευή των νέων κτιρίων να γίνουν όλες οι απαραίτητες παρεμβάσεις στα υπάρχοντα κτίρια του Ειδικού Δημοτικού και του Ειδικού Ενιαίου Γυμνασίου και Λυκείου όπως έχουν κατ’ επανάληψη ζητηθεί από τους διευθυντές των σχολείων (wc, χρωματισμοί, προκατασκευασμένοι οικίσκοι ειδικών προδιαγραφών.
ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ
ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΙΝΑ ΜΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΜΑΣ ΜΕΛΛΟΝ”